Poltu Turra e li razzi VEGA

23 Onniasantu 2015
Image
razzi-vega-300x237.jpg

(IlMinuto) - Casteddu, 23 de Li Santi - Si illi mesi passati innant' a lu manegghju comunali di Poltu Turra si pudia faiddà di cuntierri e irrasgiunati politichi, cun leghi ispissu folti tra lu M5S matessi e l'olgani d'infulmazioni, ogghj l'aria chi si rispira in paesi è più pisuta di lu solitu. In una cittai tulminatata da l'incuinamentu pisutu chi sighi da mezu secculu, chissu di Sean Christian Wheeler, sindacu di lu Movimento Cinque Stelle elettu cun palcentuali bulgari a làmpata passata, è uffizialmenti una chistioni abbeddu impultanti.


Lu cumenciu. A capidannu passatu aia fattu spapogliu illa citai turritana, e no solu, aè saputu di lu prugghettu d'invistimentu di l'AVIO, multinazionali italiana di lu malcatu aerospaziali, pa la ricilca di 38 ettari illa zona industriali di Poltu Turra undi pruà li mutori di li razzi VEGA (Vettore Europeo di Generazione Avanzata). L'AVIO è in poi in palti a lu prugghjettu DASS, Distretto Aerospaziale della Sardegna, liatu a lu suppostu ricuparu di lu Poligono Interforze del Salto di Quirra.


Li chjarimenti. A capidannu lu sìndacu Wheeler aia assiguratu la comunitài turritana e tutta la Sardegna innant' a lu contu di AVIO, abbrendi parò illu mattessi mumentu umbè di dummandi. Lu M5S aia cunfilmatu li prugghjetti di l'azienda e li cuntatti ghjà auti - "alcune settimane fa" - fra lu manegghju e li capizzoni AVIO chi - aia infulmatu ancora lu sìndacu - erani ghjà cuntrattendi cun Syndial pa uttinè lu locu illa malamenti cunnisciuta zona industriali di Poltu Turra, cussì cumprummissa a livellu ambientali e di salutu da esse cunsidaratu area SIN, Sito di Interesse Nazionale per le Bonifiche.Ani dispiltàtu dùbbi celti primmi isciuti di Wheeler innant' a lu prugghjettu chi aia autu manera di idè illi primmi attoppi. Un tonu chi punia li mani addananzi - “l'ingegneri ani assiguratu chi no vi sarani cunsighenzi palticularmenti dannosi". O puru dichjarazioni curiosi chi si no appogghjani diretti lu prugghjettu, di siguru no lu discuttini in manera crìtica a l'ochj di la zittadinànzia: "lu CO2 chi si criarà sarà cant' e chissu di un cintinaiu di Panda a metano chi facini 20 milia chilometri" o "l’ipoclorito chi 'enarà trattatu è lu mattessi chi si tratta pa disinfettà 40 piscini". Situazioni dòppia, più e più si ca prupponi celti rasgiunamenti innant' a li proi è stat' elettu mintuendi come 'alori passunali "andà in bicicletta e no aè una macchina".


In dugna casu, lu chi teoricamenti dia esse una siguresa era la chjaresa. Li zitàdini ariani pudutu "sighì" la ulintai di l'AVIO e la prupposta di lu prugghjettu e pa chissu da chi a pocu si saria douta prumuì una siduta fra tutti li palti tuccati, cumpresa la suzzietài zivili.


La siduta pùbblica. Lu chi ambara di la stòria di li razzi VEGA è crònaca di chisti dì. L'attoppu dizzisu a lu cumenciu pa vennari, a li cincu di sirintina, è statu cun maraiglia di tutti dilattatu illa sirata di luni, dapoi d'esse statu spalisatu pròppiu illa mattessi ciurrata, la dì 16 di Li Santi. Più che una dilazioni, un cambiamentu. Vennari, difatti, l'attoppu v'è statu, ma antizipatu a la matinata e no più abbaltu a lu pùbblicu: 'janni chjusi tra manegghju di lu M5S e dirigenti AVIO.


Lu prughjettu VEGA, par'abà, sighi chena prubblemi.


L.P.


© RIPRODUZIONE RISERVATA